In de Oera Linda bestaat eerst Adela en later zijn er meerdere Adels en zelfs een zwarte Adel. Zou het kunnen dat de zogenaamde Adel, van Adel afstamt. En de zwarte Adel van zwarte Adel?
Verder valt het mij op dat de namen van de "Oranjes" ook al uit deze tijd stammen.
Een overpeinzing.
Van Adel
Re: Van Adel
Het relente fragment (hk. R1):
Waar de oorsprong ligt van het begrip Zwarte Adel voor Italiaanse pausgezinde adellijke families weet ik niet.
De namen Willem en Frederik komen inderdaad in OL voor als WILHIM en FRÉTHORIK, maar de naam Friso is pas in die familie ingevoerd met Johan W. Friso von Nassau-Dietz (1687-1711, stadhouder van Friesland en Groningen, geboren te Dessau) en zal zijn ingegeven door de toen populaire Friese kronieken. Hij was (voor zover ik weet) niet vernoemd naar een voorouder of familielid.Na de dood van mijn mem en oudste broer, zijn de meest getrouwen uit alle gewesten samengekomen en hebben een verbond gesloten, genaamd de Adelband.
Waar de oorsprong ligt van het begrip Zwarte Adel voor Italiaanse pausgezinde adellijke families weet ik niet.